torstai 26. maaliskuuta 2015

Torstai, toivopäivä

Keskiviikkoiltana tuli kova myrskytuuli ja toi tullessaan kaivatun sateen. Tai ei me sitä kaivattu, mutta luonto. Koska maaperä on hyvin hiekkaista, miltei hiesua, se kuivuu todella pian ja tähän aikaan vuodesta kevät tarvitsi nyt vettä. Varmasti tänään kevät etenee vauhdilla ja vihreys lisääntyy kohisten tuon sateen ansiosta, etenkin kun säätiedotus lupaa päivälle +20 astetta. Aamu on täynnä ihania tuoksuja, aurinkoa ja lintusyen lalua. Tunnistan ainakin kyyhkyn sekä sepel- että turkinkyyhkyn, fasaanin, peipon, kottaraisen, varpusen, pääskyn, satakielen ja mustarastaan. odotellaan vähän aikaa, niin jopa saapuvat Suomeenkin.

Tänään siivoamme omat huoneemme niin, että huomenna lähtöaamuna ei tarvitse muuta kuin vaihtaa lakanat. Lauantaina tulee tähän taloon uudet asukkaat, kun me lähdemme huomenna perjantaina kotia kohti. Vielä teki mieli "vähän" kierrellä ja katsella Unkarin maata joten: Klo 10:30 lähdimme bussilla Pilisiin jossa katselimme tunnin verran kaupunkia, klo 12:10 otimme junan Budapestiin, siellä menimme Nyugatin keskusasemalle ja kävelimme syömään Burger Kingiin, Spar ruokakaupassa kävimme ostamassa eväitä huomiselle. Metrolla Nebligetiin ja tutlla bussilla Ujlengyeliin klo 15:30. omein huoneiden siivousta, päiväälinen ja kuittien laskemista. ihana kesäinen aurinkoinen päivä +20 varjossa, nautimme :) Marja

26.3.-15
Tänään on ollut kiva päivä aamu palan jälkeen siivosimme huoneet ja lähdimme bussilla kohti pilisiä jossa kävimme kahvilla ja jäätelöllä jonka jälkeen menimme Budapestiin nyugatin juna asemalle jonka jälkeen kävelimme syömään Burger Kingiin sitten kävimme spar ruoka kaupassa ostamassa eväitä sitten päästiin taas metrolla Nebligetiin sitten tultiin bussilla Üjlengyyleniin sitten siivosimme käytiin päivällisellä pakkasimme ja Huomenna lentokoneen nokka kohti koti Suomea Kirjoitanut:Marika

Tänään sivottin omat huoneet aamupalan jälkeen.Sitten mentiin bussilla pilisiin siellä syötiin jäätelöt ja sieltä matkaa jatkettiin junalla budapestiin siellä syötiin burger kingiä mentiin ruokakauppaan spariin ja mentiin taas metrolla nepligetiin ja tultiin bussilla ujlengyyleniin.Siivosimme viellä meidän mökkiä ja huomenna suomeen.Kirjoittaja Niklas:

oltin bussila syötin ruokaa käveltin aika paljon tultin takaisin jalka ovat väsyneet siivotin
huonet pakatin tavarat junalla jäätelöt syötin kotia koti ihana päästä kotiin oma sänkyn nukumaan