torstai 19. maaliskuuta 2015

Keskiviikon kuulumisia ja Torstai, kulttuuria ja historiaa Budapestissa

Marika, Sanna ja Niklas:

Keskiviikkona aamupalan jälkeen taitelimme Akác-tanyan esiteitä kävimme lämittämässä paljua harjasin ennensitä ilona aasia sitten kävimme keitolla jonka jälkeen pesimme oman mökin ikunoita terassia imuroitimme yläkerran olimme myös manigyyrissä ja suola paljussa jonka jälkeen nukahdin aika nopeasti.

Tänään torstaina aamu palan jälkeen kävime budapestissä kahdessa kauppa hallisa äidille tulilöydettyä tuliainen kävimme pitzalla ja jäätelöllä kävimme myös kierto ajelulla ja tutustuime budapestin nähtä vyyksiin kierto ajelulla kun lähdimme bussi asemalle metrolla sieltäsitten bussila Üjlengyleniin sieltä kävelimme Akác-tanyaan Kirjoitanut:Marika

18.3.2015
Akac tanyan esitteitä taiteltiin ja minä lämmitin paljun,oltiin käsihoidossa ja suola paljussa.
19.3.2015
Oltiin budapestissa ja siellä käytiin isossa kauppakeskuksessa syötiin pitzaa maisema kierroksella  bussilla bussissa oli kuullokkeet mistä kuului unkarin historiaa pystyi pistää suomen kieliseksi selostukseksi. Käytiin jäätelöllä. Mentiin metrolla kanssa.ja sitten bussilla tultiin pois akac tanyaan.kirjoittanut Niklas:

Sopailltin katsomaan vaateita  syötiin ruokaa bussilla metrolla kovalla rytinällä  oltin väsyneitä. Kirjoitti Sanna.

Marja Savolainen:

Tosiaan tänään aamiaisen jälkeen oli Eerolla kyydin vieminen lentokentälle, niin samalla hän kuskasi meidät Budapestiin. Tutustuimme suureen kauppahalliin, jonka yläkerrassa myydään käsitöitä ja matkamuistoja, keskikerroksessa kasviksia, hedelmiä, mausteita ja alakerrassa mm. kaloja.
Kävelimme Tonavan rannassa ja Vaci Utcalla olimme pizzalla. Nousimme Hop on hop off sightseen bussiin ja ajoimne sillä nähtävyyskierroksen. Kävimme kahvilla ja sitten alkoikin päivän jännittävä osuus kun etsimme metroaseman ja ajoimme metrolla Nepligetin linja-autoasemalle ja sieltä linja-autolla takaisin tänne Ujlengyelin kylälle. Mukava kaupunkireissu, jolta oli kiva palata tänne maaseudun rauhaan.

1. Hei!
    Teillä on ollut kiva päivä ja hieman jännitystäkin, mutta perille pääsitte turvallisesti takaisin maaseudun rauhaan. Herkullisen näköinen jälkiruoka kuvassa, pitsatkin näyttävät hyviltä ja ruokailijat tyytyväisiltä. Aurinkoista viikonloppua ja terveisiä kaikille :) - Sanna V

2. Huippua että pääsitte käymään Budapestissa! Toivottavasti Sanna teit hyviä ostoksia :)